.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ابطال میلیاردی مناقصه دستگاه‌های اجرایی گیلان

مدیر کل بازرسی گیلان گفت: در پنج ماه نخست امسال مناقصات دستگاه‌های اجرایی گیلان به ارزش 42 میلیارد تومان ابطال و تجدید شد.


 

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس سید حمید حسینی در جلسه بازرسی استان با اشاره به استقرار بازرسان اداره کل بازرسی گیلان در اداره کل توسعه، و نوسازی مدارس گیلان اظهار کرد: اختیار و نظارت را جزو ضروریات دستگاه‌های اجرایی دانست و هدف از نظارت و کنترل بازرسان اداره کل بازرسی استان را پیگیری و تحقق رسالت و هدف‌های سازمان عنوان کرد.

وی سازمان بازرسی را یک سامانه دقیق نظارتی نامید که عملکرد تمام دستگاه‌های اجرایی کشور را رصد می‌کند و مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌دهد.

این مسئول ابراز کرد: سازمان بازرسی تعقیب کننده فرامین مقام معظم رهبری و مسئولان قوه قضائیه و اسناد بالادستی نظام مانند سند چشم‌انداز 1404 است.

وی استقرار هیئت بازرسی در اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان را با هدف نظارت بر عملکرد این دستگاه برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت در آموزه‌های دینی، رسیدگی به فضای آموزشی در مباحث سخت‌افزاری اقدامی مهم است.

مدیر کل بازرسی گیلان، نظارت و بازرسی از دستگاه‌های اجرایی کشور را دستاوردهای فراوانی دانست و اذعان کرد: قانون‌مند شدن مسئولان جامعه اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی در جامعه، مبارزه جدی و ثمربخش با رانت‌خواری و رفع تبعیض از جمله دستاوردهای نظارت است.

وی جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال، حاکم شدن ارزش‌های دینی و معنوی در جامعه، افزایش ضریب امنیت در جامعه، ادای تکلیف و مسئولیت توسط کارگزاران حکومت و حفظ مصالح کلی نظام و کشور را از دیگر دستاوردهای نظارت بر دستگاه‌های اجرایی ذکر کرد.

حسینی در ادامه به انجام مناقصه‌های دستگاه‌های اجرایی استان اشاره و خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست امسال حدود 420 میلیارد ریال مناقصه دستگاه‌های اجرایی استان ابطال و تجدید شده است.

وی ابطال مناقصات را به دلیل عدم حضور رئیس دستگاه اجرایی در مناقصات دو مرحله‌ای، رعایت نکردن ماده چهارم قانون برگزاری مناقصات «نحوه برگزاری مناقصه عمومی و تبدیل آن به مناقصه محدود» و عدم رعایت مواد 6، 9، 10، 13، 16 و 26 قانون برگزاری مناقصات عنوان کرد.

این مسئول تصریح کرد: اداره کل بازرسی استان تلاش دارد تا با جدیت هر چه بیشتر در راستای تقویت قانون‌مداری و انجام رسالت و وظیفه قانونی خود برای تحقق و انجام منویات مقام معظم رهبری گام‌های مؤثر و سازنده‌ای بردارد.

وی با اشاره به راهبردها و تعیین رویکردهای جدید سازمان بازرسی مبتنی بر بلند نظری، توجه به شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را مورد تاکید قرار داد.

حسینی، تعامل با مدیران، پرهیز از پرونده‌سازی، تمرکز بر امر نظارت برای جلوگیری از ایجاد بسترهای تخلف و فساد، سیاست پیشگیرانه را از جمله رویکرد سازمان بازرسی بیان کرد.

وی شفاف‌سازی عملکردها، اعتماد سازی و شناسایی ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌ها را از دیگر رویکردهای دستگاه‌ها ذکر کرد و ضرورت نقش و رسالت این نهاد نظارتی را مورد تاکید قرار داد.

مدیر کل بازرسی گیلان استفاده از بازرسان افتخاری را یکی از ظرفیت‌های سازمان برای به‌کارگیری از نیروهای علمی و مردمی ذکر کرد و متذکر شد: به منظور گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد زمینه مشارکت مردمی در امر نظارت همگانی و پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای سلامت نظام اداری، مقابله با فساد و توسعه فرهنگ قانون‌مداری و بهره‌گیری از توان علمی و...، از افراد متخصص و متعهد در راستای نظارت و بازرسی بهره‌مند می‌شویم.

وی داشتن تجارب و مناصب اجرایی و اجتماعی، نداشتن پیشینه محکومیت کیفری عمدی، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد به دین مبین اسلام، داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و یا معادل آن و... را از جمله شرایط جذب بازرسان افتخاری بیان کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.185 seconds.